Ptejte se: David Šrámek
Výkonný ředitel David Šrámek odpoví na dotazy týkající se klubu. Otázky můžete pokládat do konce zimního přestupního okna, tedy do 8. února.
Níže vyplňte své jméno, email, v poli „text příspěvku“ položte otázku a klikněte na „odeslat“.
Vyvarujte se, prosím, vulgárních a nerelevantních dotazů.
JIŽ ZODPOVĚZENÉ DOTAZY NALEZNETE V SEKCI „Odpovědi“ níže.
Zobrazuji odpovědi 10 - 16 z 16 odpovědí v této kategorii celkem.
Dobry den pane Sramku, muzete nam jako reditel napsat, co jste Vy osobne udelal pro rozvoj klubu a komunikaci s fanousky? Radi Vam Vas otec, ktery byl drive reditelem klubu? A jak se Vam spolupracuje s B. Pauknerem, ktery ve svete fotbalu nema tolik zkusenosti?
Odpověď:
Dobrý den, Sáro, do funkce jsem nastoupil v průběhu srpna, což byl přelom období, kdy končila většina marketingových smluv (standardně končí v červnu, ale z důvodu pandemie byly prodlouženy pro sezónu 2019/2020 až do srpna). Takže na začátku mého působení jsme museli s marketingovým manažerem Petrem Lupínkem řešit udržení stávajících partnerů, kteří ve většině případů, na základě pandemické situace, nechtěli smlouvy prodlužovat.
Dále v tu dobu bylo také naplno rozeběhnuté letní přestupové období. Směrem k „A“ týmu moc změn nebylo, ale každé léto končí mládežnická kategorie U19 a je potřeba rozhodnout kdo má potenciál na pokračování v dospělém fotbale na úrovni ČFL, kterou hraje náš „B“ tým a kdo naopak bude odcházet na přestup/hostování.
Bylo také potřeba udělat hned několik personálních změn, a to ať už z důvodu ekonomických nebo na základě vyhodnocení pracovní morálky. Jak jsem již psal v dřívějším dotazu, převzal jsem naplno od 1.11.2020 i společnost FK DUKLA FANS s.r.o., kde se pokoušíme o lepší fungování celého nastavení fanshopu. Dle zpětné vazby jsou změny zatím brány pozitivně a já věřím, že naplánovanými projekty budeme laťku zvedat pořád výš a výš.
Pokud si vezmu komunikaci s fanoušky, tak tu máme samozřejmě v rámci osobních setkání hodně ztíženou aktuální situací, ale i tak se uskutečnilo několik sezení s vedením Fanklubu, kde jsme si vytyčili několik projektů. Přiblížit se a tím také objasnit jednotlivé kroky fanouškům se snažíme i touto cestou offline rozhovorů a v online prostředí připravujeme i další takové projekty tak, aby naši fanoušci byli informováni co možná nejdříve a nejpřesněji.
S otcem máme velice dobrý vztah, takže jsme poměrně hodně v kontaktu. Vážím si ho jako člověka, který má ve fotbale i mimo něj mnoho zkušeností a i pracovně jsem k němu měl vždy respekt.
Ve Slavii působil 6 let jako sportovní ředitel, a to v době velké slávy, kdy se vyhrávaly tituly a lítalo se na zahraniční utkání Champions League. Má nejvyšší trenérskou licenci a stále zastává funkce v několika fotbalových komisích. S Duklou se mu podařilo postoupit do první ligy a několik let se za jeho působení hrálo kousek pod evropskými poháry. Kdyby byla liga v té době nastavena jako teď, hráli bychom pod jeho vedením 3x skupinu o titul. Rád bych jednou dosáhl takových úspěchů jako on. A i když jeho poslední období v Dukle nebylo úplně vydařené, tak za to, jakým způsobem klub zprofesionalizoval, mu patří velký dík. Mrzí mě, že lidé nakonec vidí jen to špatné, ale tak to v životě bývá.
Takže abych odpověděl na Váš dotaz - ano, občas se ho zeptám jak by třeba řešil nějakou situaci, ale vždy si nakonec vše vyhodnotím sám a ne vždycky máme na věci stejný názor.
S předsedou představenstva Ing. Bohumilem Pauknerem máme, myslím si, nadstandardní vztahy. Neprošel toho tolik ve fotbalovém světě, ale v Dukle už v minulosti působil a za těch několik let, co se aktivně podílí na řízení klubu, se obrovsky posunul. Když nebudu pohlížet jen na fotbalovou stránku, tak je to rovněž člověk s bohatými zkušenostmi. Prošel za život spoustu pracovních pozic, a to jak v tuzemsku, tak hodně i v zahraničí. Mluví plynně několika jazyky a jeho znalosti v řešení administrativních záležitostí jsou na vysoké úrovni. Já jsem celkově rád za uskupení lidí, které jsme v kancelářích managementu přes podzim utvořili a věřím, že tento tým opravdu posune Duklu, a to jak sportovně, tak i po technické stránce. Potřebujeme na to jen trochu času.
Hezký zbytek dne. David Š.
Odpověď:
Dobrý den, Sáro, do funkce jsem nastoupil v průběhu srpna, což byl přelom období, kdy končila většina marketingových smluv (standardně končí v červnu, ale z důvodu pandemie byly prodlouženy pro sezónu 2019/2020 až do srpna). Takže na začátku mého působení jsme museli s marketingovým manažerem Petrem Lupínkem řešit udržení stávajících partnerů, kteří ve většině případů, na základě pandemické situace, nechtěli smlouvy prodlužovat.
Dále v tu dobu bylo také naplno rozeběhnuté letní přestupové období. Směrem k „A“ týmu moc změn nebylo, ale každé léto končí mládežnická kategorie U19 a je potřeba rozhodnout kdo má potenciál na pokračování v dospělém fotbale na úrovni ČFL, kterou hraje náš „B“ tým a kdo naopak bude odcházet na přestup/hostování.
Bylo také potřeba udělat hned několik personálních změn, a to ať už z důvodu ekonomických nebo na základě vyhodnocení pracovní morálky. Jak jsem již psal v dřívějším dotazu, převzal jsem naplno od 1.11.2020 i společnost FK DUKLA FANS s.r.o., kde se pokoušíme o lepší fungování celého nastavení fanshopu. Dle zpětné vazby jsou změny zatím brány pozitivně a já věřím, že naplánovanými projekty budeme laťku zvedat pořád výš a výš.
Pokud si vezmu komunikaci s fanoušky, tak tu máme samozřejmě v rámci osobních setkání hodně ztíženou aktuální situací, ale i tak se uskutečnilo několik sezení s vedením Fanklubu, kde jsme si vytyčili několik projektů. Přiblížit se a tím také objasnit jednotlivé kroky fanouškům se snažíme i touto cestou offline rozhovorů a v online prostředí připravujeme i další takové projekty tak, aby naši fanoušci byli informováni co možná nejdříve a nejpřesněji.
S otcem máme velice dobrý vztah, takže jsme poměrně hodně v kontaktu. Vážím si ho jako člověka, který má ve fotbale i mimo něj mnoho zkušeností a i pracovně jsem k němu měl vždy respekt.
Ve Slavii působil 6 let jako sportovní ředitel, a to v době velké slávy, kdy se vyhrávaly tituly a lítalo se na zahraniční utkání Champions League. Má nejvyšší trenérskou licenci a stále zastává funkce v několika fotbalových komisích. S Duklou se mu podařilo postoupit do první ligy a několik let se za jeho působení hrálo kousek pod evropskými poháry. Kdyby byla liga v té době nastavena jako teď, hráli bychom pod jeho vedením 3x skupinu o titul. Rád bych jednou dosáhl takových úspěchů jako on. A i když jeho poslední období v Dukle nebylo úplně vydařené, tak za to, jakým způsobem klub zprofesionalizoval, mu patří velký dík. Mrzí mě, že lidé nakonec vidí jen to špatné, ale tak to v životě bývá.
Takže abych odpověděl na Váš dotaz - ano, občas se ho zeptám jak by třeba řešil nějakou situaci, ale vždy si nakonec vše vyhodnotím sám a ne vždycky máme na věci stejný názor.
S předsedou představenstva Ing. Bohumilem Pauknerem máme, myslím si, nadstandardní vztahy. Neprošel toho tolik ve fotbalovém světě, ale v Dukle už v minulosti působil a za těch několik let, co se aktivně podílí na řízení klubu, se obrovsky posunul. Když nebudu pohlížet jen na fotbalovou stránku, tak je to rovněž člověk s bohatými zkušenostmi. Prošel za život spoustu pracovních pozic, a to jak v tuzemsku, tak hodně i v zahraničí. Mluví plynně několika jazyky a jeho znalosti v řešení administrativních záležitostí jsou na vysoké úrovni. Já jsem celkově rád za uskupení lidí, které jsme v kancelářích managementu přes podzim utvořili a věřím, že tento tým opravdu posune Duklu, a to jak sportovně, tak i po technické stránce. Potřebujeme na to jen trochu času.
Hezký zbytek dne. David Š.
Dobrý den, zajímalo by mě jak se dostat do klubu jako je Dukla jako zaměstnanec ? Kdyby chtěl byt součástí A-týmu např. Jako masér. Je taková možnost ?
Odpověď:
Dobrý den, Vašku, aktuálně máme realizační tým u „A“ mužstva plný, ale do přípravy jsme na začátku ledna vstoupili právě se změnou na masérském postu. Radek Havala musel z rodinných důvodů v klubu skončit a my řešili nové nastavení. Těší mě Váš zájem stát se členem Dukly Praha a budu rád, když mi zašlete Vaše CV a kontakt na mail dsramek(zavináč)fkdukla.cz, protože ve fotbale je situace stále proměnlivá a je dobré být vždy připraven.
K Vašemu dotazu bych ještě rád podotkl, že mimo standardní dotazy (zkušenosti v oboru, platové požadavky atd.) mě také zajímá, jaký má ten daný člověk vztah k fotbalu a sportu jako takovému. V minulosti se mi totiž několikrát potvrdilo, že jakmile pracuje v klubu člověk, co se o fotbal nezajímá, tak je pracovně markantně níže než lidé, co tímto sportem žijí. Protože pracovat u fotbalu zdaleka není pracovní doba pondělí – pátek s tím, že po 18 hodině nezvednete telefon. Je to přesně naopak, protože jak se říká „fotbal nikdy nespí“.
Užijte víkend. David Š.
Odpověď:
Dobrý den, Vašku, aktuálně máme realizační tým u „A“ mužstva plný, ale do přípravy jsme na začátku ledna vstoupili právě se změnou na masérském postu. Radek Havala musel z rodinných důvodů v klubu skončit a my řešili nové nastavení. Těší mě Váš zájem stát se členem Dukly Praha a budu rád, když mi zašlete Vaše CV a kontakt na mail dsramek(zavináč)fkdukla.cz, protože ve fotbale je situace stále proměnlivá a je dobré být vždy připraven.
K Vašemu dotazu bych ještě rád podotkl, že mimo standardní dotazy (zkušenosti v oboru, platové požadavky atd.) mě také zajímá, jaký má ten daný člověk vztah k fotbalu a sportu jako takovému. V minulosti se mi totiž několikrát potvrdilo, že jakmile pracuje v klubu člověk, co se o fotbal nezajímá, tak je pracovně markantně níže než lidé, co tímto sportem žijí. Protože pracovat u fotbalu zdaleka není pracovní doba pondělí – pátek s tím, že po 18 hodině nezvednete telefon. Je to přesně naopak, protože jak se říká „fotbal nikdy nespí“.
Užijte víkend. David Š.
Chtěl jsem se zeptat taky hlavně na získání pozemků jako p.Noll.A tak moje otázka :,,Chceme v několika letech postoupit a nebo nám tato soutěž ,,bude stačit”?
Odpověď:
Dobrý den, Jaroslave, cílem určitě je postup do nejvyšší české soutěže, na druhé straně je potřeba vidět i ekonomickou stránku klubu. Byl bych velice rád, kdyby nastala situace, kdybychom nemuseli tolik koukat na finance, a říkat ne, i v případě vysoké nabídky na hráče základní sestavy. V takové situaci se ale nenacházíme. Pokud přijde zajímavá nabídka na hráče, tak jí musíme minimálně prodiskutovat na úrovni představenstva a zde potom přichází spousty pro a proti, které si musíme vyhodnotit a rozhodnout, co je pro klub nejlepší. Roli zde hraje spousty faktorů (kolik času zbývá hráči do konce smlouvy, finanční situace klubu, vyjádření sportovního úseku, zda máme vytipovanou náhradu na požadovanou pozici a za jakých podmínek, nastavení hráče k dané situaci a mnoho dalších).
Myslím si, že v minulosti nebyly tyto informace dobře publikovány a mezi fanoušky tak vznikaly velké dezinformace. I z tohoto důvodu jsme teď vytvořili tyto offline rozhovory, kde budou mít všichni fanoušci i široká veřejnost prostor pro jakýkoliv dotaz.
Hezký víkend. David Š.
Odpověď:
Dobrý den, Jaroslave, cílem určitě je postup do nejvyšší české soutěže, na druhé straně je potřeba vidět i ekonomickou stránku klubu. Byl bych velice rád, kdyby nastala situace, kdybychom nemuseli tolik koukat na finance, a říkat ne, i v případě vysoké nabídky na hráče základní sestavy. V takové situaci se ale nenacházíme. Pokud přijde zajímavá nabídka na hráče, tak jí musíme minimálně prodiskutovat na úrovni představenstva a zde potom přichází spousty pro a proti, které si musíme vyhodnotit a rozhodnout, co je pro klub nejlepší. Roli zde hraje spousty faktorů (kolik času zbývá hráči do konce smlouvy, finanční situace klubu, vyjádření sportovního úseku, zda máme vytipovanou náhradu na požadovanou pozici a za jakých podmínek, nastavení hráče k dané situaci a mnoho dalších).
Myslím si, že v minulosti nebyly tyto informace dobře publikovány a mezi fanoušky tak vznikaly velké dezinformace. I z tohoto důvodu jsme teď vytvořili tyto offline rozhovory, kde budou mít všichni fanoušci i široká veřejnost prostor pro jakýkoliv dotaz.
Hezký víkend. David Š.
Jaký je stav získání pozemků, přípravy a realizace treninkového centra a vlastního stadionu, když Dukla nemá nic a celou činnost řeší formou nájmů?
Odpověď:
Dobrý den, Zdeňku, ano, toto je věc, se kterou máme velký problém. Bohužel tréninkových ploch v Praze je málo a spíše ubývají. Zde postrádám větší podporu státu. Dotační programy jsou kráceny každým rokem a to markantně. Chybí koncepce ve výstavbě hřišť, hal a celkově víceúčelových ploch pro mládež. Je smutné sledovat jakým způsobem tyto věci fungují na západě nebo například v Maďarsku, kde podpora fotbalu jako jednoho z největších sportů v zemi (stejně jako v Česku) funguje úplně na jiné úrovni.
Pokud se budeme bavit o tréninkovém centru, které by plně vlastnila Dukla Praha, tak zde mohu říci, že je rozplánováno více míst, kde by něco takového mohlo vzniknout. Jsem optimista a věřím, že se nám na jedné z těchto vytipovaných pozic podaří tréninkové centrum vybudovat. Musím být ale v těchto záležitostech absolutně diskrétní, protože publikování takových informací by mohlo ohrozit realizaci těchto projektů.
Přeji příjemný víkend. David Š.
Odpověď:
Dobrý den, Zdeňku, ano, toto je věc, se kterou máme velký problém. Bohužel tréninkových ploch v Praze je málo a spíše ubývají. Zde postrádám větší podporu státu. Dotační programy jsou kráceny každým rokem a to markantně. Chybí koncepce ve výstavbě hřišť, hal a celkově víceúčelových ploch pro mládež. Je smutné sledovat jakým způsobem tyto věci fungují na západě nebo například v Maďarsku, kde podpora fotbalu jako jednoho z největších sportů v zemi (stejně jako v Česku) funguje úplně na jiné úrovni.
Pokud se budeme bavit o tréninkovém centru, které by plně vlastnila Dukla Praha, tak zde mohu říci, že je rozplánováno více míst, kde by něco takového mohlo vzniknout. Jsem optimista a věřím, že se nám na jedné z těchto vytipovaných pozic podaří tréninkové centrum vybudovat. Musím být ale v těchto záležitostech absolutně diskrétní, protože publikování takových informací by mohlo ohrozit realizaci těchto projektů.
Přeji příjemný víkend. David Š.
Dobrý den.Chtěl bych se zeptat,co přesně je v popisu vaší práce?Předpokládám,že i schánění sponzorů?Zajímalo by mě,jak je možné,že takový klub,navíc se sídlem v Praze,má tak žalostné,nebojím se říct,až trapné portfolio sponzorů?Když odečtu firmy pana majitele a oficialní dodavatele nebo sponzory,tak tu nic dalšího skoro není?!to mají kluby i v divize více sponzorů...Díky za odpověd
Odpověď:
Dobrý den, Michale, v mém popisu práce je řídit a spolupodílet se na strategických otázkách ve všech oblastech klubu tzn. sportovní úsek, finanční oddělení, marketingové oddělení, sekretariát atd. Nově od 1.11.2020 jsem převzal i jednatelství ve společnosti FK DUKLA FANS s.r.o., která provozuje náš klubový fanshop. Zde se nám během dvou měsíců povedl vytvořit nový e-shop s anglickou mutací, možností platby kartou a v rámci bližšího napojení na sociální sítě klubu jsme vytvořili i takzvaný produktový katalog pro Facebook a Instagram. Na základě vyhodnocených dat můžeme už v tuto chvíli konstatovat, že čísla prodejů se oproti minulé zimě rapidně zvedli, a to i za situace, která teď okolo této pandemie vládne.
Ale směrem k tomu hlavnímu, na co se ptáte – já už v té první odpovědi psal, že primárním cílem je pro mě přivedení nových partnerů a navýšení fanouškovské základny, takže ano, určitě je v mém popisu práce shánění sponzorů. Nemohu zatím mluvit konkrétně, ale dotahujeme teď příchod několika nových partnerů a s několika dalšími subjekty jsme v jednání. Situaci nám teď samozřejmě stěžuje COVID-19, ale i tak se dají najít lidé, kteří chtějí podpořit klub s věhlasnou historií a skvěle fungující mládeží. Sledujte, prosím, naše kanály, protože v příštích týdnech budou postupně tyto informace publikovány.
Mějte se. David Š.
Odpověď:
Dobrý den, Michale, v mém popisu práce je řídit a spolupodílet se na strategických otázkách ve všech oblastech klubu tzn. sportovní úsek, finanční oddělení, marketingové oddělení, sekretariát atd. Nově od 1.11.2020 jsem převzal i jednatelství ve společnosti FK DUKLA FANS s.r.o., která provozuje náš klubový fanshop. Zde se nám během dvou měsíců povedl vytvořit nový e-shop s anglickou mutací, možností platby kartou a v rámci bližšího napojení na sociální sítě klubu jsme vytvořili i takzvaný produktový katalog pro Facebook a Instagram. Na základě vyhodnocených dat můžeme už v tuto chvíli konstatovat, že čísla prodejů se oproti minulé zimě rapidně zvedli, a to i za situace, která teď okolo této pandemie vládne.
Ale směrem k tomu hlavnímu, na co se ptáte – já už v té první odpovědi psal, že primárním cílem je pro mě přivedení nových partnerů a navýšení fanouškovské základny, takže ano, určitě je v mém popisu práce shánění sponzorů. Nemohu zatím mluvit konkrétně, ale dotahujeme teď příchod několika nových partnerů a s několika dalšími subjekty jsme v jednání. Situaci nám teď samozřejmě stěžuje COVID-19, ale i tak se dají najít lidé, kteří chtějí podpořit klub s věhlasnou historií a skvěle fungující mládeží. Sledujte, prosím, naše kanály, protože v příštích týdnech budou postupně tyto informace publikovány.
Mějte se. David Š.
Petr Nosek
14. 1. 2021, 16:00
Zdravím vás pane Šrámku, zajimalo by me jak klub komunikuje s fanousky v dobe pandemie a jestli nejak planujete rozsirit servis na stadionu a tim take pritahnout do ochozu vice lidi? Dekuji.
Odpověď:
Dobrý den, Petře, komunikace se v těchto dnech hodně přesunuje do online prostředí. Oblíbené akce jako je „Brunch s Duklou“ nebo např. „Sezení s fanoušky“ v aktuální situaci není možné uskutečnit. Proto se snažíme být co nejvíce kreativní na sociálních sítích (Facebook, Instagram, Twitter, Youtube), kde se snažíme zaujmout všechny generace našich fanoušků. Obsah se tak snažíme upravovat pro každou síť na základě vyhodnocování dat z Google Analytics. Dále máme na našich oficiálních webových stránkách klubu rozjetých několik projektů, kde některé z nich jsou i napřímo komunikované s vedením Fanklubu. Budeme se zde snažit o bližší propojení fanouška s klubem a transparentnější diskuzi o tom co se v klubu děje, jaké jsou cíle atd.
Zlepšení servisu na stadionu si beru jako jednu ze svých největších výzev, protože je to záležitost úzce spojená s přitáhnutím nových partnerů a zabavením fanouška při domácím utkání. Po technické stránce se nám společně s ASC Dukla povedla realizovat rekonstrukce zábradlí po délce celého ochozu. Dále je v tomto roce naplánována rekonstrukce omítky u cesty ve spodní části tribuny, ozvučení stadionu, WC pod budovou „Klubovna Juliska“ a řešíme i kalkulaci pro VIP a Sky Box prostory.
Velkým tématem je i zabavení fanouška při domácích utkáních. Zde jsme kousek od dotažení smlouvy s velkým partnerem, se kterým by měla přijít zase o něco větší profesionalita pro tuto oblast marketingu. Budeme se snažit být v této oblasti maximálně kreativní tak, abychom fanoušky „donutili“ chodit na zápasy hrané na Julisce a aby fanoušek, pokud možno, pokaždé odcházel s pocitem, že utkání na Dukle ho bavilo. Jsou zde v plánu i akce směrem k již rozjetému projektu eSports a mnoho dalšího. Vše bude včas komunikováno na našem webu a sociálních sítích.
Hezký zbytek dne. David Š.
Odpověď:
Dobrý den, Petře, komunikace se v těchto dnech hodně přesunuje do online prostředí. Oblíbené akce jako je „Brunch s Duklou“ nebo např. „Sezení s fanoušky“ v aktuální situaci není možné uskutečnit. Proto se snažíme být co nejvíce kreativní na sociálních sítích (Facebook, Instagram, Twitter, Youtube), kde se snažíme zaujmout všechny generace našich fanoušků. Obsah se tak snažíme upravovat pro každou síť na základě vyhodnocování dat z Google Analytics. Dále máme na našich oficiálních webových stránkách klubu rozjetých několik projektů, kde některé z nich jsou i napřímo komunikované s vedením Fanklubu. Budeme se zde snažit o bližší propojení fanouška s klubem a transparentnější diskuzi o tom co se v klubu děje, jaké jsou cíle atd.
Zlepšení servisu na stadionu si beru jako jednu ze svých největších výzev, protože je to záležitost úzce spojená s přitáhnutím nových partnerů a zabavením fanouška při domácím utkání. Po technické stránce se nám společně s ASC Dukla povedla realizovat rekonstrukce zábradlí po délce celého ochozu. Dále je v tomto roce naplánována rekonstrukce omítky u cesty ve spodní části tribuny, ozvučení stadionu, WC pod budovou „Klubovna Juliska“ a řešíme i kalkulaci pro VIP a Sky Box prostory.
Velkým tématem je i zabavení fanouška při domácích utkáních. Zde jsme kousek od dotažení smlouvy s velkým partnerem, se kterým by měla přijít zase o něco větší profesionalita pro tuto oblast marketingu. Budeme se snažit být v této oblasti maximálně kreativní tak, abychom fanoušky „donutili“ chodit na zápasy hrané na Julisce a aby fanoušek, pokud možno, pokaždé odcházel s pocitem, že utkání na Dukle ho bavilo. Jsou zde v plánu i akce směrem k již rozjetému projektu eSports a mnoho dalšího. Vše bude včas komunikováno na našem webu a sociálních sítích.
Hezký zbytek dne. David Š.